
11 december 2025 - 12 december 2025
9:00 - 16:00
A6K
Martelarenplein, Charleroi, Charleroi, 6000, Henegouwen
Martelarenplein, Charleroi, Charleroi, 6000, Henegouwen
Tijdens deze cursus ontdek je hoe je programmeren, educatieve robotica en unplugged activiteiten kunt gebruiken om op een leuke en interactieve manier wiskunde te leren. Je leert innovatieve leermiddelen te gebruiken die je leerlingen motiveren en hen helpen hun creativiteit, kritisch denken en probleemoplossend vermogen te ontwikkelen. Je maakt jezelf vertrouwd met de basisconcepten
en ontdek programmeeromgevingen die zijn aangepast aan uw leerlingen. Je verlaat deze cursus met praktische leermiddelen om programmeren en robotica te integreren in je wiskundelessen.
Doelgroep
Personeel in gewoon of gespecialiseerd basisonderwijs, van M3 tot P2
Doelstellingen
- De betekenis en uitdagingen begrijpen van de kennis, vaardigheden en competenties waarop de cursus is gericht in relatie tot het referentiekader of de referentiekaders waarvan ze zijn afgeleid.
- Ontwikkel met behulp van recente wetenschappelijke bronnen je kennis op het gebied van kennis, knowhow en vaardigheden met betrekking tot digitale technologie.
- Denk aan de hand van verschillende activiteiten na over de implicaties van deze nieuwe kennis voor de onderwijspraktijk.
- Identificeer beschikbare leermiddelen en leermiddelen die je (zelf) moet creëren.